Menu
Praha Běchovice
Městská částPraha Běchovice

Dopravní stavby

Obsah se připravuje....

Záložky

Umístění a popis stavby

Stavba tvoří jihovýchodní část Pražského okruhu a je navržena jako šestipruh. Začíná na MÚK Českobrodská se silnicí I/12 v km 64,0, za níž následuje nová útvarová MÚK Dubeč. Na stávající MÚK Českobrodská se z důvodů plynulosti dopravy a bezpečnosti provozu zvažovalo zrušení větve umožňující sjezd a nájezd z jihu, ale dle požadavku městské části Běchovice zůstane napojení zachováno.

Dopravní význam stavby    

Navrhovaná komunikace úseku 511 je ve vybrané variantě vedena jihovýchodně od území hl. m. Prahy. Ze všech zbývajících částí SOKP je právě úsek mezi Běchovicemi a dálnicí D1 patrně nejpotřebnější. Jeho dokončení zásadně sníží intenzitu dopravy na Štěrboholské radiále a Jižní spojce. Úsek propojí již provozované části SOKP. Dojde tak ke spojení dálnic D10 a D11 se zbylými dokončenými částmi D0 v jihozápadním segmentu SOKP. 

Trasa úseku 511 si zachovává odstup od obytných sídel tak, aby v blízkých obcích došlo k co nejmenšímu negativnímu ovlivnění životního prostředí. Tohoto cíle bude dosaženo realizací protihlukových opatření, tj. valů, protihlukových stěn či zelených pásů.

(zdroj: materiály ŘSD k úseku 511 Běchovice–D1)   

video D0 511 Běchovice - D1_dokumentace stavby 10/2025

video_D0 511 Běchovice - D1_dokumentace stavby 03/2025

video_Pražský okruh Běchovice - D1

 

Stavba silnice „I/12 Běchovice–Úvaly“

řeší vybudování kapacitního obchvatu pražských městských částí Běchovice, Újezd nad Lesy a města Úvaly. Stavba navazuje na stavbu Silničního okruhu kolem Prahy „D0 511 Běchovice–D1“, která je rovněž v přípravě. Investor předpokládá realizaci obou staveb najednou.

Realizací předmětné stavby dojde především k odstranění zdlouhavého průjezdu městskými částmi Praha-Běchovice, Újezd nad Lesy a městem Úvaly. Zároveň dojde k odklonění veškeré tranzitní, meziměstské a příměstské dopravy na novou kapacitní komunikaci.

odkaz na stránky stavby

VRT Polabí

Úsek vysokorychlostní trati v Polabí je zásadním prvkem české sítě, protože bude součástí hned dvou směrů
(Praha – Brno – Ostrava a Praha – Hradec Králové/Pardubice). Zároveň bude sloužit pro výjezd téměř všech dálkových vlaků na východ od Prahy využívajících koridor v úseku Praha – Pardubice.

S ohledem na předpokládané vysoké využití je tento úsek jako jediný připravován ve čtyřkolejném provedení, jelikož se jedná o souběh dvou větví. Je zde připravován také terminál Praha východ VRT pro dálkové cesty včetně zahraničích a současně jako běžný terminál P+R pro každodenní cesty do centra Prahy. Z Brna bude vzdálen 45 minut jízdy, z centra Prahy cca 15 minut.

odkaz na stránky VRT Polabí


nahoru