Menu
Praha Běchovice
Městská částPraha Běchovice

Webové stránky se upravují. Omluvte prosím případné nedostatky. 

Zrušení údaje o místu trvalého pobytu

Zrušení údaje o místu trvalého pobytu

3. Pojmenování (název) životní situace.

Zrušení údaje o místu trvalého pobytu

4. Základní informace k životní situaci.

Ohlašovna rozhodne (ve správním řízení) o zrušení údaje o místu trvalého pobytu:

  • byl-li zápis proveden na základě pozměněných, neplatných, neúplných nebo padělaných dokladů nebo nepravdivě nebo nesprávně uvedených skutečností,
  • byl-li objekt, na jehož adrese je občan hlášen k trvalému pobytu, odstraněn nebo zanikl nebo je podle zvláštních právních předpisů nezpůsobilý k užívání za účelem bydlení, nebo
  • zaniklo-li užívací právo občana k objektu nebo vymezené části objektu, jehož adresa je v evidenci obyvatel uvedena jako místo trvalého pobytu občana a neužívá-li občan tento objekt nebo jeho vymezenou část.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

O zrušení údaje o místu trvalého pobytu rozhoduje ohlašovna:

  • z moci úřední, nebo
  • na návrh vlastníka objektu nebo jeho vymezené části nebo na návrh oprávněné osoby (dále jen "navrhovatel").

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Splnění zákonných podmínek.

7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace

Z podnětu navrhovatele, popř. z moci úřední.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Návrh na zrušení údaje o místu trvalého pobytu podá navrhovatel na ohlašovně v místě trvalého pobytu občana, kterému má být údaj o místu trvalého pobytu zrušen, tj.:

  • na obecním úřadu,
  • v hlavním městě Praze a v územně členěných statutárních městech na úřadech městských částí nebo městských obvodů, pokud tak stanoví statuty těchto měst.

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Osobně na odboru vnitřní správy, 1. patro kancelář č. 204, Mgr. Martina Vlková.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Při zrušení údaje o místu trvalého pobytu je navrhovatel povinen:

  • podat písemný návrh na zrušení údaje o místu trvalého pobytu,
  • prokázat existenci důvodů pro zrušení údaje o místu trvalého pobytu občana - zaniklo-li užívací právo občana k objektu nebo vymezené části objektu, jehož adresa je v evidenci obyvatel uvedena jako místo trvalého pobytu občana a neužívá-li občan tento objekt nebo jeho vymezenou část,
  • prokázat totožnost občanským průkazem nebo jiným dokladem totožnosti,
  • doložit vlastnické právo nebo jiné užívací právo, pokud si existenci tohoto práva nemůže ohlašovna ověřit bezúplatně veřejným dálkovým přístupem v katastru nemovitostí.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Neexistuje standardizovaný vzor návrhu na zrušení údaje o místu trvalého pobytu, nicméně MČ Praha – Běchovice vytvořila vzor žádosti, tak aby obsahovala potřebné údaje.

 

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Za podání návrhu na zrušení údaje o místu trvalého pobytu zaplatí navrhovatel za každou osobu uvedenou v návrhu správní poplatek ve výši 100 Kč.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Viz správní řízení.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Viz správní řízení.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Zrušením údaje o místu trvalého pobytu končí platnost občanského průkazu - občan, kterému byl údaj o místu trvalého pobytu zrušen, je povinen požádat o vydání nového občanského průkazu do 15 pracovních dnů po dni, kdy nabylo právní moci rozhodnutí o zrušení údaje o místu trvalého pobytu.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Tuto situaci nelze řešit elektronicky.

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

  • zákon č. 133/2000 Sb. o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů
  •  
  • zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů

18. Jaké jsou související předpisy

-

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Proti rozhodnutí lze podle § 81, odst. 1 správního řádu podat odvolání k odboru živnostenskému a občanskosprávnímu Magistrátu hlavního města Prahy prostřednictvím Úřadu městské části Praha - Běchovice do 15 dnů ode dne jeho doručení.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

-.

21. Nejčastější dotazy

-

22. Další informace

 

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě

-

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

-

25. Za správnost popisu odpovídá útvar

Odbor vnitřní správy

26. Kontaktní osoba

Mgr. Martina Vlková

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

1.12.2016

28. Popis byl naposledy aktualizován

1.12.2016

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

-


nahoru