Navigace
Obsah
3. Pojmenování (název) životní situace. |
Zavedení adresy pro doručování písemností (její změna nebo zrušení) prostřednictvím informačního systému evidence obyvatel |
4. Základní informace k životní situaci. |
Adresa, na kterou vám mají být doručovány písemnosti, tzv. doručovací adresa (bydlíte-li na jiné adrese, než na adrese svého trvalého pobytu), je referenčním údajem podle zákona č. 111/2009 Sb., o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů. Podle zákona č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů (zákon o evidenci obyvatel), ve znění pozdějších předpisů, můžete požádat o zavedení doručovací adresy do informačního systému evidence obyvatel. |
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.) |
V této věci je oprávněn jednat občan starší 15 let, příp. jeho zmocněnec. |
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace |
Ohlášení adresy pro doručování (její změnu nebo zrušení) provedete na obecním úřadu v místě svého trvalého pobytu (dále též "příslušný úřad"). |
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace |
Do informačního systému evidence obyvatel je adresa pro doručovaní (její změna nebo zrušení) zavedena jedním z následujících způsobů:
Všechny připojené úřady k základním registrům si tak vaši doručovací adresu, kterou si podle výše uvedeného návodu zřídíte, zavedou do svého systému a budou vás následně na tuto adresu obesílat. |
8. Na které instituci životní situaci řešit |
Příslušným úřadem je obecní úřad v místě vašeho trvalého pobytu. |
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit |
Osobně na odboru vnitřní správy, 1. patro kancelář č. 204, Mgr. Martina Vlková. |
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou |
Doklad k ověření totožnosti (občanský průkaz nebo cestovní pas). |
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici |
Formulář "Hlášení adresy pro doručování" je k dispozici na příslušném úřadu nebo na internetových stránkách Správy základních registrů. |
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit |
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny. |
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení |
Lhůty pro vyřízení nejsou stanoveny. |
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace |
Další účastníci postupu nejsou stanoveni. |
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány |
Další činnosti nejsou stanoveny. |
16. Elektronická služba, kterou lze využít |
Tuto situaci lze řešit elektronicky prostřednictvím datové schránky. |
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje |
|
18. Jaké jsou související předpisy |
- |
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují |
- |
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností |
-. |
21. Nejčastější dotazy |
- |
22. Další informace |
|
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě |
- |
24. Související životní situace a návody, jak je řešit |
- |
25. Za správnost popisu odpovídá útvar |
Odbor vnitřní správy |
26. Kontaktní osoba |
Mgr. Martina Vlková |
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni |
1.12.2016 |
28. Popis byl naposledy aktualizován |
1.12.2016 |
29. Datum konce platnosti popisu |
Bez časového omezení. |
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace |
- |